Design Lyx Fastighetsförmedling Broschyrer med 3D-rendering
Vi har alla drömt om att bo i en storhet hus, sola sig i en bakgård pool och lata i loungen på en lugn lördag kväll. Alla har föreställt sig det rika livet och det finns människor som har arbetat tillräckligt hårt för att faktiskt ha råd med det.
Att vara en fastighetsutvecklare, ansvaret för att göra människors drömhem gå i uppfyllelse vilar på axeln. Men att sälja lyxfastigheter kan vara en utmaning, det är dyrt och inte alla människor har pengar till det. Och för dem som har råd, måste du sätta i alla ansträngningar för att övertyga dem om att du kan erbjuda att göra sin dröm till verklighet.
Marknadsföring lyx egenskaper kan vara frustrerande och du kan inte skylla potentiella kunder för att vara kinkig med vad de vill. Stora pengar är inblandade och säkert, de har arbetat hårt för det och föreställt sig i flera år hur de vill att deras hem ska se ut. Att få en köpare engagemang kan vara en utmaning så du måste arbeta hårt för att förtjäna deras förtroende och bevisa för dem att du kan göra sitt drömhem.
3D-rendering som ett kraftfullt verktyg
Det är faktiskt ingen hemlighet att 3D-bildåtergivning har fastighets marknadsförare och utvecklare mest kraftfulla verktyg när det gäller att sälja. Det ger dem möjlighet att visa potentiella köpare en realistisk bild av hur fastigheten kommer att se ut redan innan byggandet är klar. Detta är effektivare än 2D-ritningar och planritningar, att endast tekniska människor kan förstå. Plus att det också kommer att bidra till att undvika missförstånd eftersom det du tydligt kan se i ditt huvud, kan din klient inte.
3D-visualisering genom att ge köparna en bra känsla av fastigheten och huruvida den motsvarar deras höga förväntningar eller inte. Och när det gäller reklam lyxfastigheter, det finns inget mer effektivt att leverera viktig information än via en broschyr. Men naturligtvis kommer detta att bero på hur du gör det. Gör det elegant och elegant och eftersom första intryck alltid sista, se till att du wow dem med obegränsade möjligheter de får i sin framtida egendom.
Lyx broschyrer: Var ska man börja?
När det gäller att utforma lyxiga broschyrer är det alltid bra att få inspiration från hur ikoniska lyxmärken gör det eftersom de vet exakt hur de ska marknadsföra sina produkter och fånga uppmärksamheten hos en specifik nisch. Det skadar inte att lära sig ett och annat hur de går på om att utforma sina broschyrer och göra sin verksamhet en framgång.
En broschyr framgång beror på hur väl du utför olika designaspekter och bilder du vill att din målgrupp att se. Några faktorer du kanske vill tänka på är:
1. Tänk på designen
Design är en av de mest kritiska aspekterna i en lyxfastighetsbroschyr. Det är frestande att göra det flashiga, men kom ihåg att människor är ute efter minimalism nuförtiden. Ju enklare design, desto vackrare är den. Det kan låta lätt, men ofta svårast att uppnå.
Det finns en viss gräns för vad du kan sätta på din broschyr, så se till att du sätter in bara vad som är viktigt. Betona fastighetens design och vad som gör det lyxigt och värt investeringen.
2. Håll dig till stilrena typsnitt
När det gäller att utforma broschyrer, teckensnitt frågor. Det spelar roll hur typsnittet kommer att se ut i tryck och hur lätt det blir att läsa. Ta en titt på hur ikoniska varumärken har använt tidstestade typsnittsval genom åren och hur det har visat sig vara en framgång. Lär av dem och integrera det på dina egna broschyrer och säkert, framgång kommer att följa. Så mycket som möjligt, hålla fast vid, som mest, tre typer av typsnitt som är rena och lätta att läsa. Kom ihåg, du vill inte överdriva det och vill hellre hålla din broschyr enkel och elegant.
3. Bli inte för vild med färg
Det finns saker som ser ganska när färgglada, men lyx egendom broschyrer är inte en av dem.
Det kan vara frestande att använda alla dina favoritfärger, men tänk på att hålla den under kontroll. Du skulle inte vilja för mycket saker händer det en gång att det blir förvirrande och för mycket att titta på.
Om du inte är säker på vilken färgpalett du ska välja finns det alltid möjlighet att hålla sig till monokroma, eller högst 4 färgpaletter. Detta håller din broschyr snygg och lyxig, precis som de egenskaper du försöker sälja.
4. Val av papper räknas
Att välja rätt typ av papper förbises och försummas ofta. De flesta människor tror så länge du kan förmedla ditt budskap med rätt bilder och teckensnitt, de är bra att gå. Tyvärr, det är inte allt som betyder något och oftast inte, den typ av broschyr papper kan göra eller bryta din reklam strategi.
Rätt typ av papper bör skapa ett bestående intryck på potentiella klienter. Det borde få dem att tänka att Ja, det är vad exakt jag letar efter och detta säkert känns elegant och elegant.
Det är lättare sagt än gjort, faktiskt, och det finns många saker att tänka på i valet av papper för din broschyr. Det finns papper vikt (GSM), oavsett om du vill ha en blank eller matt finish, eller om du skulle vilja spela din roll för att spara miljön och gå för den naturliga och miljövänliga typ av papper. Oavsett vad det är, se till att du ger det tillräckligt med tanke så att din broschyr inte kommer att svika dig.
Använda 3D återger effektivt
Ja, det spelar roll hur din broschyr ser ut och känns som, men det är också innehållet som skulle avgöra om du kan sälja en fastighet eller inte, dessutom finns det andra fördelar 3d rendering har för egendom marknadsföring.
Med 3D arkitektoniska rendering, kan du presentera egenskaper som 2D-ritningar och planritningar inte kan. Du kan enkelt införliva realistiska detaljer i bilderna och även integrera ljus, djup, texturer och skuggor, vilket gör det nästan för verkligt.
Med sådan teknik, köpare behöver inte längre förlita sig på fantasi för att se hur fastigheten kommer att se ut när du är klar. Med en realistisk bild av fastigheten, skulle de ha en god uppfattning om hur det kommer att vara att faktiskt bo där inne, vilket gör lyxfastigheten lättare att sälja.
Som en fastighet marknadsförare, kan du använda detta till din fördel. Det kommer att ta ut gissningar om hur klubbhuset kommer att se ut efter byggandet är gjort, eller hur grannskapet kommer att se ut när de flyttar in.
För att låsa in den affären, väcker kundens intresse under de tidiga stadierna av fastighetsutveckling. Visa dem hur deras drömhem kommer att se ut med dina eleganta broschyrer och realistiska 3D-bildåtergivningar.